Wiadomości branżowe

Kto rządzi w rodzinie?

Wbrew powszechnym badaniom mężczyźni nie stali się zdecydowanie słabszą płcią w naszych czasach. W 11 z 19 krajów, gdzie przeprowadzono badanie miesięcznika Reader’s Digest „Z jednym pytaniem dookoła świata”, to oni trzymają stery w rodzinie – nie matki, dziadkowie czy dzieci. Czy to sprawa tradycji? Może i finansów, bo tam, gdzie mamy były

Wbrew powszechnym badaniom mężczyźni nie stali się zdecydowanie słabszą płcią w naszych czasach. W 11 z 19 krajów, gdzie przeprowadzono badanie miesięcznika Reader’s Digest „Z jednym pytaniem dookoła świata”, to oni trzymają stery w rodzinie – nie matki, dziadkowie czy dzieci.

Czy to sprawa tradycji? Może i finansów, bo tam, gdzie mamy były mocniejsze, jest mniejszy rozdźwięk w zarobkach pań i panów. Ojcowie mają wysoką pozycję w wielu krajach bardzo katolickich, jak Filipiny czy Włochy, ale Polska jest wyjątkiem. U nas to matki dostały najwięcej głosów.

W krajach, gdzie wiele osób wskazywało, że to dzieci mają najsilniejszy głos w rodzinie – np. w Wielkiej Brytanii (11%) – wpływ na taką sytuację może mieć niski przyrost naturalny. Ale są i niespodzianki. W Rumunii dzieci muszą mieć naprawdę silne charaktery – dostały aż 30% głosów.

Mężczyźni wskazują zwykle, że władza należy do ojców, a kobiety, że do matek. Najwyraźniej odpowiedź na pytanie, kto tu jest kapitanem, zależy od tego, kogo spytamy.

Komentarze osób ankietowanych też dają do myślenia:

Warszawa
 Oczywiście, to mąż decyduje.
 Przecież to ja zawsze muszę robić, co ty zechcesz…

Moskwa
– Mój mąż jest przekonany, że to on rządzi. I nie widzę sensu, by mu uświadomić, że jest inaczej.

Rio de Janeiro
Moja żona rządzi, ale to ja mam ostatnie słowo, mówię: „Tak jest!”

Limay, Francja
Rządzimy wspólnie, moja żona i ja. I staramy się nie dopuścić do władzy trójki naszych dzieci!

Miesięcznik „Reader’s Digest”, (www.readersdigest.com), najpopularniejsze czasopismo na świecie, ukazuje się w 50 wydaniach, w 21 językach i trafia do około 70 milionów czytelników na całym świecie. Każde wydanie jest opracowywane lokalnie dla miejscowych odbiorców. Miesięcznik pokazuje to, co w ludziach najlepsze i przedstawia świat w całej jego różnorodności. W każdym numerze można znaleźć frapujące relacje reporterskie ze stron dalekich i bliskich, porcję humoru, rady z wielu dziedzin, w tym szczególnie na temat zdrowia, ciekawe historie z życia wzięte i wiele, wiele więcej. Miesięcznik należy do Reader’s Digest Association, światowej wielobranżowej firmy medialnej i marketingowej, która inspiruje i łączy czytelników na całym świecie. Siedziba RDA mieści się w Pleasantville, w stanie Nowy Jork w USA.

Źródło Tarsago Polska. Dostarczył netPR.pl
A to już wiesz?  Imago PR dla Południowego Koncernu Energetycznego SA

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy