Z okazji zbliżającego się Międzynarodowego Dnia Konsumenta 15 marca 2008 r. Nestlé zaprasza do udziału w internetowym czacie ze specjalistami ds. żywienia. Pytania dotyczące właściwego żywienia, zbilansowej diety oraz produktów Nestlé będzie można zadawać w godzinach 10:00-13:00 na stronie http://www.nestle.pl/chat
Komponowanie zbilansowanej diety nie jest trudne, ale może rodzić wątpliwości. Stąd pomysł, aby właśnie w Dzień Konsumenta dać możliwość porozmawiania z ekspertami, wszystkim tym, którzy chcą skorzystać z darmowej porady w kwestiach żywienia lub zdobyć dodatkowe informacje nt. produktów Nestlé. Jak podkreśla Blanka Mellova, szefowa Serwisu Konsumenta w Nestlé Polska, „chcemy być wiarygodnym partnerem żywieniowym dla naszych konsumentów. Swoją radą i wiedzą służymy im w naszej codziennej pracy. W Dniu Konsumenta chcieliśmy jednak zaproponować coś nowego. Stąd pomysł na czat. A ponieważ znamienita większość wszystkich kontaktów konsumenckich dotyczy kwestii właściwego odżywiania się, zdecydowaliśmy, że właśnie ten temat będzie na czacie wiodący. Zapraszamy wszystkich chętnych do uczestnictwa.”
W Polsce Serwis Konsumenta funkcjonuje już 11 lat. Dział ten z jednej strony stanowi centrum dowodzenia relacjami z konsumentami, z drugiej zaś, to skarbnica wiedzy o firmie i oferowanych przez nią produktach. Codziennie z Serwisem kontaktuje się blisko 150 osób poszukujących różnorodnych informacji. Dzięki tym kontaktom dowiadujemy się wiele o oczekiwaniach konsumentów i ich opiniach o naszych produktach. Dostajemy mnóstwo podpowiedzi, jak się rozwijać oraz jak sprostać rynkowym zapotrzebowaniom. Ta wiedza przekazywana jest pracownikom innych działów naszej firmy.
Konsumenci mogą kontaktować się z Nestlé za pomocą sześciu infolinii, poprzez Internet, oraz tradycyjnie – drogą pocztową. Najchętniej korzystają z telefonu (w 2008 roku około 70% proc.). Z roku na rok przybywa jednak konsumentów komunikujących się przez Internet. Listy stanowią zaledwie kilka procent wszystkich kontaktów. W 2008 roku swoje uwagi, sugestie i pytania dotyczące naszych produktów zechciało nam przekazać ponad 30 tys. osób. Wśród nich bardzo wymagającą grupą są rodzice małych dzieci, którzy pytają zarówno o szczegóły dotyczące naszych produktów, jak i porady w kwestii żywienia.
W tym roku, właśnie w trosce o zdrowie małych pociech, uruchomiliśmy dodatkowo telefoniczne dyżury lekarzy – pediatrów, podczas których rodzice mogą zadawać specjalistyczne pytania. Poza tym, konsumenci najczęściej zainteresowani są promocjami, działaniami dot. marketingu bezpośredniego oraz informacjami nt. produktów. Serwis Konsumenta umożliwia bardzo kompetentną i szybką reakcję na wszelkiego rodzaju reklamacje, co jest gwarancją dobrych relacji z konsumentami.
Firma Nestlé przykładają ogromną wagę do kontaktów z konsumentami. Wymagają one szczególnego zaangażowania i ogromnej wiedzy naszych pracowników. Dlatego poziom ich obsługi jest regularnie sprawdzany przez zewnętrzne firmy tak, aby nieustannie pracować nad jakością świadczonych usług .
Nestlé jako jedna z pierwszych firm na świecie uruchomiła Serwis Konsumenta, by budować i pielęgnować kontakty między firmą a jej konsumentami. Pierwszy z nich powstał w Stanach Zjednoczonych w latach pięćdziesiątych ubiegłego wieku. Działalność tego działu okazała się dużym sukcesem. Obecnie na świecie istnieje 78 działów Serwisu Konsumenta Nestlé. Każdy z nich rozwija się zgodnie z potrzebami lokalnych rynków, ze szczególnym uwzględnieniem upodobań mieszkańców i specyfiki danego kraju.
Infolinie Nestlé w Polsce
0800 161 666 | Winiary | połączenie bezpłatne |
0800 174 902 | Nestlé | połączenie bezpłatne |
0800 111 755 | Nestlé Professional | połączenie bezpłatne |
0801 315 005 | Nestlé Purina | opłata jak za połączenie lokalne |
0801 361 391 | Nestlé Waters | opłata jak za połączenie lokalne |
0801 333 000 | Centrum Informacji dla Rodziców | opłata jak za połączenie lokalne |
Konsumenci w prosty i łatwy sposób mogą kontaktować się z nami za pomocą infolinii Nestlé, Ich numery widnieją na wszystkich opakowaniach produktów Nestlé w ramach unikalnego systemu informacji o właściwościach odżywczych produktu – KOMPASU ŻYWIENIOWEGO®.