Wiadomości branżowe

Nie tylko śmieci tuczą dzieci

Nie tylko śmieci tuczą dzieci
W całym kraju, od początku września trwa kampania społeczna „To śmieci tuczą dzieci”. Wiele w niej grozy i prawdy, ale czy to cała prawda o otyłych dzieciach w Polsce?Kampania jest częścią projektu „Aktywnie po zdrowie” realizowanego poprzez fundację Banku Ochrony Środowiska. Cel kampanii jak i temat są bardzo ważnym zagadnieniem dla polskiego społeczeństwa.Cieszy fakt, że coraz więcej środowisk – a przede wszystkim sami rodzice są bardziej świadomi zagrożeń jakie niesie tzw. junk food, czyli „śmieciowe jedzenie”. Kiedy mówimy o tego typu posiłkach mamy zazwyczaj na myśli fast foody, czyli hamburgery, frytki, a także chipsy czy słodkie napoje gazowane. Jednakże to nie jedyni winowajcy alarmującego stanu zdrowia naszego społeczeństwa, a przede wszystkim dzieci.Według badań Centrum Zdrowia Dziecka, co piąte dziecko w wieku szkolnym  ma problem z nadwagą lub otyłością. Zbigniew Kułaga z Zakładu Zdrowia Publicznego Centrum Zdrowia Dziecka, koordynator projektu „Olaf”, w ramach którego przebadano 17, 5 tys. Uczniów, twierdzi, że wyniki te są

W całym kraju, od początku września trwa kampania społeczna „To śmieci tuczą dzieci”. Wiele w niej grozy i prawdy, ale czy to cała prawda o otyłych dzieciach w Polsce?

Kampania jest częścią projektu „Aktywnie po zdrowie” realizowanego poprzez fundację Banku Ochrony Środowiska. Cel kampanii jak i temat są bardzo ważnym zagadnieniem dla polskiego społeczeństwa.

Cieszy fakt, że coraz więcej środowisk – a przede wszystkim sami rodzice są bardziej świadomi zagrożeń jakie niesie tzw. junk food, czyli „śmieciowe jedzenie”. Kiedy mówimy o tego typu posiłkach mamy zazwyczaj na myśli fast foody, czyli hamburgery, frytki, a także chipsy czy słodkie napoje gazowane. Jednakże to nie jedyni winowajcy alarmującego stanu zdrowia naszego społeczeństwa, a przede wszystkim dzieci.

Według badań Centrum Zdrowia Dziecka, co piąte dziecko w wieku szkolnym  ma problem z nadwagą lub otyłością. Zbigniew Kułaga z Zakładu Zdrowia Publicznego Centrum Zdrowia Dziecka, koordynator projektu „Olaf”, w ramach którego przebadano 17, 5 tys. Uczniów, twierdzi, że wyniki te są przerażające! Co 5  dziecko w wieku szkolnym ma nadwagę lub jest otyłe. I tak w grupie dzieci 7 – 12 lat nadwaga i otyłość to nieco ponad 20%, a w grupie nastolatków to trochę poniżej 20% wszystkich badanych.

Niestety problem otyłości zaczyna się dużo, dużo wcześniej. Już dieta przyszłej mamy ma bardzo duże znaczenie dla wagi noworodka. Również dieta mamy karmiącej oraz nawyki żywieniowe jakie panują w domu. Zanim dziecko ma okazje sięgnąć po chipsy rodzice mają wiele okazji by nauczyć dziecko jeść owoce i warzywa. By pokazać i zachęcić do ruchu, do aktywnego stylu życia.

Już najmłodsze dzieci, kiedy zaczynają jeść inne niż mleko mamy posiłki uczą się smaków i nabierają nawyków żywieniowych – czy dobrych? – wszystko zależy od rodziców.

A to już wiesz?  Bank BGŻ partnerem akcji "Senior bezpieczny w mieście"

Od rodziców także zależy czy podadzą dziecku do picia dobrą wodę przeznaczoną specjalnie dla dzieci np. wodę Humana, czy słodkie napoje. Ważne by już najmniejsze dziecko otrzymywało napoje bez cukru i posiłki odpowiednio dobrane do wieku i przeznaczone dla najmłodszych dzieci.

Czytaj więcej >>>

***

Grupa przedsiębiorstw Humana Milchunion, z obrotem ponad 2,9 mld € i ilością ponad 3,3 mld kg przetwarzanego rocznie mleka, należy do liderów firm przetwarzających ten surowiec. W Niemczech Humana Milchunion zajmuje pod tym względem drugie miejsce, natomiast w światowym rankingu mieści się w pierwszej dwudziestce. Humana Milchunion eG, spółka „matka“ całej grupy przedsiębiorstw, jest zorganizowana na zasadach spółdzielczych, co oznacza, że dostawcy najważniejszego surowca – mleka są właścicielami firmy. Produkty Humana Milchunion są dostępne w ponad 70 krajach świata.

Więcej informacji w serwisie
www.humana.pl.

***

Verco Sp. z o.o. to nowoczesna i dynamicznie rozwijająca się firma na rynku farmaceutycznym i FMCG. Jej działania skierowane są do dzieci i ich rodziców oraz do kobiet w ciąży. W ofercie firmy znajdują się wysokiej jakości produkty żywieniowe dla niemowląt i małych dzieci – mleka modyfikowane i kaszki HUMANA, herbatki oraz woda dla niemowląt HUMANA, a także produkty z rynku farmaceutycznego: nowoczesny suplement diety dla kobiet w ciąży i mam karmiących piersią – preparat PregnaPLUS, suplement diety skutecznie wspomagający prawidłowe funkcjonowanie dróg moczowych – Femisept URO. Nowością w ofercie jest  probiotyk nowej generacji – Trivagin.


Więcej informacji w serwisach: www.verco.com.pl www.kidy.pl www.miaorganic.pl www.mosbito.pl

Źródło VERCO. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy